dag 6: donderdag

24 juli 2014 - Wittenberg, Duitsland

Vandaag stond een normale etappe op het programma, 70 km fietsen naar Wittenberg, de stad waar Luther ooit zijn stellingen aan de kerkdeur spijkerde.

Het was een mooie dag zonder bijzondere dingen die het vertellen waard zijn. Hooguit dat Dik twee nieuwe buitenbanden onderweg heeft gekocht toen we een goed gesorteerde winkel zagen. De band die we gisteren noodgedwongen kochten heeft geen anti lek inlage (de band kostte dan ook nog geen tientje).

Onderweg besloten we in Wittenberg een echte rustdag te nemen. De benen worden wat moe, onze konten gaan al pijn doen als ze het zadel zien en we willen Wittenberg bekijken. Onderweg wat regen en ook 's avonds waardoor we in de tent hebben gedineerd.eten in tent

Voor jullie nog een kleine prijsvraag (een familielid mag meedoen maar buiten mededinging gezien de aard van de vraag):

Wat deed Luther nadat hij zijn stellingen aan de kerkdeur had opgehangen??

Onder de inzenders  van het goede antwoord verloten wij een leuke prijs, om jullie een beetje te helpen: wij hebben Wittenberg inmiddels kort bezocht en wij hebben het ook gedaan.

1. Tines:
    26 juli 2014
    Hey!
    Vanuit Schotland eindelijk internet om het allemaal te lezen! Hartstikke leuk! Maken jullie je niet te moe op vakantie?? ;-)

Tot snel!
    Xxx
  2. Karin:
    30 juli 2014
    Oh hij zal vast wijn gedronken hebben! :-)