dag 10 en 11: maandag en dinsdag

29 juli 2014 - Havelberg, Duitsland

Maandagochtend zijn we naar Tangermunde gefietst, we zijn nu over de helft van onze tocht. Tangermunde ligt vlak bij  Dahrenstedt, de geboorteplaats van onze vriendin Astrid. We hebben haar ouders vrijdagavond een mail gestuurd of ze zin hebben met ons wat te drinken, de mail kwam, door een typefout in het adres zondag onbestelbaar terug, we hebben opnieuw gemaild maar nog geen antwoord ontvangen. Onderweg kijken we steeds via de telefoon van Marian of er al een mail is.

We zijn vaak zo vroeg op pad dat er nog geen koffie te krijgen is, desondanks lijden we dankzij ons expresso-pruttelaar en de bakkers geen ontberingen.

expressopruttelaar

Het was erg warm toen we om drie uur in de middag in Tangermunde aankwamen. Omdat we nog steeds niets van de ouders van Astrid hadden gehoord zijn we aan het bellen geslagen, uiteindelijk afgesproken dat we s'avonds gezamenlijk iets zouden drinken.

Het werd een erg gezellige avond, de vader van Astrid heeft volop verteld over de recente bruiloft van Astrid en Milko, er hebben de kerk bekeken , bij het restaurant hebben we iets gedronken en tot slot zijn we op zoek gegaan naar de steen die Astrid en Milko in de stadsmuur hadden laten metselen.

lueckessteen

Vanmorgen (dinsdag) zijn we wat later opgestaan en rustig naar Havelberg gefietst, een rit van 50 km. Vanmiddag hebben we de Dom hier bezocht, en omdat het na al dat warme weer nu onweert en regent zitten we in de tent een wijntje te drinken. Morgen willen we bijtijds weg. om een flink stuk te fietsen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ge:
    29 juli 2014
    Leuk dat we jullie zo kunnen volgen
    Ik kreeg alleen pas vandaag voor het eerst een mail dat ik iets op jullie weblog kon lezen
    Nog een fijne fietstocht naar huis